fredag 28 maj 2010

Morsdags kort med färgerna från årets Majblomma som inspiration



Jag hade ett gammalt papper i passande färger, gjorde ett kort som öppnades mitt på, alfabetet är QK sophisticate, chalkade bokstäverna, satta på 3D kuddar, valde att fästa "mor" på ett hjärta, både för att styrka att mor skall ha ett hjärta och dels för att det blev lite lugnare då. Lite pearl maker på bokstäverna. Inuti kortet maskade jag med ett mönstersaxat papper, sprayade med twinkel (som vi fick demat på JP Scrappen!) då fick jag automatiskt en liten vit kant runt min stämpel (färglagd med faber castell och stompad)som är från impression obsession. Girlangen, som också demades på JP Scrappen(!) blev bättre på plats än vad jag trodde den skulle bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna!