fredag 9 oktober 2009

Välkommen, "Sladdis!"


Så kom den då äntligen! Min egen "Sill" (Silhoutte). Det började i våras när jag skulle göra en vas med min dotters namn och datum på som studentpresent. Hur gör man då om man vill frosta glas? Först och främst har man en underbart hjälpsam Pia på JP Hobby(!)som både visade och såg till att jag valde ett lämpligt alfabet, sedan skrev Pia ut min text på adhesive vinyl på, just det, Silhoutten! Därefter klistrade jag på vinylen på vasen och applicerade etchall etching creme, lät det sitta på någon minut, tog bort det överflödiga (som åkte ner i burken igen) torkade av det sista, tog bort vinylen och så var det färdigt! När det sedan gick upp för mig att man kunde skriva ut dies så blev jag nyfiken på riktigt. Har läst en del om den och när vi träffades senast på JP Hobby så demade Pysselpetra den för mig och beslutet var fattat!
Jag sa "att den blir ju som ett litet barn" Ja, var det någon som sa, ett sladd-barn! Ett gott skratt och på den vägen är det att Sillen blev ett sladdbarn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna!