tisdag 20 oktober 2009

Ett flyttkort





Äntligen sitter jag här igen och lägger in mina alster! Denna gången är det ett flyttkort till goda vänner som köpt ett rosa(!)hus och det var jag tvungen att leka med. Dessutom döpte vi om herr och fru i familjen till Barbie och Ken! När vi så kom och hälsade på dem så hade de gjort en skylt på staketet "Här bor Barbie och Ken!"
Det jag har använt är ljus cardstock, quickutz hus i rosa, brunt och grön cardstock. Fönster, dörr är av ett färdig embossat papper som jag chalkat. Jag äger ingen flagga så jag stansade ut sleven i quickutz med slev och skål, gjorde helt sonika om skaftet till en flaggstång och flaggan var det första jag skrev ut på "sillen". Stämplade Magnolias träd uppe i hörnet. Inne stämplade jag och målade med faber castell pennor och använt förstunning och stomper för att få det mjukt. Blommor från You Do. Det lilla huset är från quickutz stans snowglobe. Hälsningen skrev jag på chalkad quickutz parchment scroll. Slutligen så har jag använt cuttlebuggs embossing i kanten


1 kommentar:

  1. Nu provar vi igen och ser om jag kan kommentera! Tänkte kommentera till inlägget nedan, tyckte det var så roligt skrivet! ;) Jag hoppas du kan göra fina saker med hjälp av maskinen också! =) Krams

    SvaraRadera

Kommentera gärna!