tisdag 28 september 2010

Bröllopskort med plats för presentkort

En "hundtjej" har gift sig och jag fick förfrågan om jag ville göra kortet, självklart! Jag använde Bildmålarnas senaste brudpar som jag färglade med både promaker och faber castell/stomp. Använde vit cardstock som bas, ett lite mörkare rosa papper som jag använde ES punch med hjärtan och swirls, bandet är ett hjärtband, inhandlat på JP hobby som sååååå himla mycket annat! Det var länge sedan jag använde sophisticate alfabetet så det kom fram och stansades ut i vit foam som jag chalkade, inne i kortet stämplade jag naturligtvis hundtassar i de nyanser jag använt. Namnen valde jag att skriva på separata små lappar som chalkades. En liten nyckel och ett hjärthänglås i ett grönt skirt band kom också med. Baksidan fick samma hjärtband och ES punch men ytterligare tassar behövdes tyckte jag samt att jag använde "handmade" stämpeln, tycker den är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna!